مدیران تویوتا خبر از تغییرات اساسی در مدلهای پیکاپ و شاسیبلند این برند دادند. همچنین، احتمال عرضهی پیکاپ هیبرید وجود دارد.
مدتی است محصولات تویوتا که بر اساس طرح شاسی و بدنهی مستقل تولید میشوند، ارتقاء مهمی دریافت نکردهاند. البته شاسیبلندها و پیکاپهای تویوتا که از این طرح استفاده میکنند، محصولات قابل قبول و باکیفیتی هستند؛ اما مدیران تویوتا، قصد دارند طی چند سال آینده، اصلاحات و بهینهسازیهای زیادی روی این مدلها پیادهسازی کنند.
قائممقام بخش تبلیغات تویوتا، اِد لاوکز با اشاره به این مورد، میگوید:
هماکنون اصلاحات و بهروزرسانیهای لازم در حال انجام است. حقیقت امر این است که رقابت در این نوع کلاس از خودروها، روزبهروز فشردهتر میشود. مدلهای محبوبی مانند فورد رنجر (Ranger) دوباره به بازار برمیگردند. ما باید توان رقابت با چنین محصولاتی داشته باشیم. در حال حاضر، مدل تاکوما کاملاً بازطراحی شده است و کار ارتقاء مدلهایی چون ۴ رانر، سکوئیا، توندرا و … نیز در حال انجام است.
تویوتا تاکوما مدل ۲۰۱۶ علاوه بر طراحی مدرن بدنه و کابین، بهبودهایی چون پیشرانهی جدید ۶ سیلندر V شکل با حجم ۳.۵ لیتر، جعبهدندهی خودکار ۶ سرعته و بدنهی مستحکمتر و سبکتر را هم دریافت کرده است. مدل توندرا، اصلاحات اساسی در سال ۲۰۱۴ دریافت کرد و در مدل ۲۰۱۸ نیز بهبودهای کوچکی را تجربه میکند؛ اما بیشتر این تغییرات ظاهری بوده است. مدل ۴ رانر (۴Runner) در سال ۲۰۱۳ بهروزرسانی شد، ولی طراحی شاسی و پیشرانهی آن مربوط به سال ۲۰۰۹ است. مدل سکویا (Sequoia)، در سال ۲۰۱۸ تغییراتی خواهد داشت، ولی اساساً همان شاسیبلند بزرگ معرفیشده در سال ۲۰۰۸ است.
پیکاپها و شاسیبلندها، بیش از ۶۰ درصد از محصولات شرکت تویوتا را تشکیل میدهند؛ فقط در ماه گذشته حدود ۴۳ هزار دستگاه از مدل راو ۴ به فروش رفته است.
اگر قانون ممنوعیت واردات خودروهای با قیمت بیش از ۴۰ هزار دلار تصویب شود، تکلیف خودروهای حاضر در بنادر و انبارهای گمرک چه میشود؟
شرکت کرمان موتور قصد دارد در هشتمین نمایشگاه خودرو کرمان از « جک J4 » جدیدترین محصول جک برای بازار ایران رونمایی کند.
شرکت کارمانیا هم زمان با آغاز نمایشگاه خودرو کرمان از طرح فروش ویژه نمایشگاه خودروهای بی.وای.دی رونمایی کرد.
در قرارداد جدیدی که با رنو فرانسه بسته شده است، این قول را گرفته ایم که بتوانیم مرکز آموزشی خاورمیانه رنو را در ایران تاسیس کنیم.