آپشن و لوازم جانبی خودرو

آپشن و لوازم جانبی خودرو

آپشن و لوازم جانبی خودرو

آپشن و لوازم جانبی خودرو

پیش‌فروش دوباره ساندرو استپ‌وی

روابط عمومی پارس‌خودرو : معاون بازاریابی و فروش گروه سایپا گفت: بنا به درخواست مشتریان پیش‌فروش مجدد ساندرو استپ‌وی یکشنبه ۱۹ آذرماه انجام می‌شود. رضا تقی‌زاده اعلام کرد: طبق دستور مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا و برای رضایت بیشتر مشتریان، برنامه افزایش تولید برای این خودرو در نظر گرفته شده و در روز یکشنبه ۱۹آذرماه راس ساعت ۱۰‌صبح پیش‌فروش این محصول از طریق سایت اینترنتی سایپا آغاز خواهد شد. وی افزود: شرایط فروش و نحوه پرداخت اولیه این خودرو تغییر نکرده و پیش پرداخت مدل اتومات ۲۷ میلیون تومان و برای مدل دستی ۲۲ میلیون تومان، با موعد تحویل خرداد و‌تیر ۹۷ خواهد بود. وی خاطرنشان کرد: هموطنان می‌توانند با مراجعه به سایت اینترنتی گروه خودرو سازی سایپا به آدرس www.saipacorp.com یا نمایندگی‌های مجاز گروه سایپا در سراسر کشور اقدام به ثبت‌نام کنند.



منبع

آیا گرفتن کلاچ پیش از استارت زدن خودرو لازم است؟

عصر خودرو- برخی از رانندگان عادت دارند برای روشن کردن خودرو ابتدا پدال کلاچ را فشار می‌دهند و بعد خودرو را استارت می‌زنند. با توجه به آنکه پیش از استارت زدن، با جابجایی دسته دنده می‌توان از خلاص بودن خودرو اطمینان حاصل کرد، سؤالی که معمولاً پیش می‌آید آن است که آیا گرفتن کلاچ در زمان روشن کردن خودروهای دنده دستی لازم است یا خیر؟


آیا گرفتن کلاچ پیش از استارت زدن خودرو لازم است؟

نسخه قابل چاپ جمعه ۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷:۰۰ 

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از خودرو پلاس، همان‌طور که می‌دانید وظیفه سیستم کلاچ انتقال قدرت میان موتور خودرو و گیربکس و قطع آن در زمان لازم است. به‌صورت عمومی تصور بر این است که وقتی دنده در وضعیت خلاص قرار دارد هیچ نیروی اضافه‌ای بر روی موتور نیست چراکه کلاچ عملاً نیرو را از موتور خودرو می‌گیرد اما در سمت دیگر نیرو منتقل نمی‌شود ولی واقعیت آن است که مجموعه کلاچ خودرو حتی در شرایط خلاص بودن دنده‌ها نیز باری را بر موتور خودرو تحمیل می‌کند.


این بار تحمیل شده البته بسیار اندک است و به همین دلیل به‌طور معمول نیازی به گرفتن کلاچ در هنگام روشن کردن خودرو نیست اما در مورد خودروهایی که باتری ضعیفی دارند و یا در هوای بسیار سرد، به دلیل آنکه مجموعه روغن‌های به کار رفته در مسیر انتقال قدرت غلیظ‌تر شده‌اند، کلاچ نیروی اضافه بیشتری را به موتور خودرو وارد می‌کند و به همین دلیل توصیه می‌شود در زمستان برای روشن شدن بهتر خودرو کلاچ بگیرید. البته در مورد خودروهایی که موتور آن‌ها به‌خوبی تنظیم شده است و وضعیت باتری مناسبی دارند نیازی به این کار نیست اما بسیاری از رانندگان برحسب عادت در هنگام روشن کردن خودرو کلاچ می‌گیرند.


این مسأله به‌ویژه در مورد خودروهای قدیمی‌تر عمومیت بیشتری دارد و به همین دلیل برای چنین خودروهایی توصیه می‌کنیم در روزهای سرد زمستان، پیش از روشن کردن خودرو پدال کلاچ را فشار دهید. در مورد سایر خودروها اگر استارت خودرو به‌خوبی عمل می‌کند و خودرو در هوای سرد به‌راحتی روش


منبع

هزینه ارتقای سیستم صوتی خودرو چقدر می باشد؟

خیلی از ما هنگام رانندگی برنامه های خاص رادیو و یا قطعات صوتی مورد علاقه خود را گوش می کنیم. در این مواقع، یک سیستم صوتی با کیفیت، لذت سمعی ما را هنگام رانندگی دو چندان می کند. به ویژه اگر در جاده و در حال مسافرت باشیم.

  هزینه ارتقای سیستم صوتی خودرو چقدر می باشد؟ 


بدیهی است استفاده از این سیستم های صوتی پرقدرت در معابر عمومی و داخل شهر باید با صدای کم و رعایت شرایط باشد.به هر حال برخی ها به سیستم صوتی پیش فرض خودرو قانع نبوده و آن را تغییر می دهند. اگر شما هم از آن دسته افراد هستید، پیشنهاد می کنیم تا گزارش امروز دخل و خرج را از بازار لوازم صوتی خودرو مطالعه کنید. 


در سال های اخیر، تجهیزات جانبی زیادی در حوزه صوت و تصویر خودرو تولید شده اند. بااین حال، اگر صرفاً ارتقای سیستم صوت خودرو به میزان قابل قبول را در نظر بگیریم، این کار مستلزم حداقل تغییر و یا اضافه کردن اجزایی هم چون رادیو پخش، بلندگو، ساب ووفر، آمپلی فایر و... است و برای خرید چنین سیستمی با کیفیت قابل قبول، باید حداقل حدود 500 هزار تومان هزینه کنید. البته برای بستن یک سیستم خوب، حتماً باید از یک فروشنده و یا نصاب معتبر هم مشورت بگیرید. چرا که اجزای سیستم صوت باید با هم همخوانی داشته باشند. 


به همین منظور، دخل و خرج امروز چهار پک مناسب و با کیفیت در چهار محدوده قیمتی مناسب را هم پیشنهاد کرده است. در این گزارش سعی بر بیان ساده مطالب بوده و حتی الامکان اصطلاحات تخصصی به کار گرفته نشده است.

چرا سیستم صوتی خودرو را عوض کنیم؟

نقطه شروع رفتن به سوی ارتقای سیستم صوت، پاسخ به این سوال است. ارتقای سیستم صوتی خودرو تا حد زیادی شبیه بازار سواری های کلاسیک می ماند. مثل معروفی در این زمینه هست که می گوید خرید و فروش و سواری این ماشین ها، پول نمی خواهد، عشق می خواهد. در زمینه سیستم های صوتی هم موضوع مشابه است. علاقه به کیفیت هر چه بیشتر صدا، شنیدن جزئیات صدای تفکیک شده به ویژه در هنگام گوش دادن به یک موزیک و ضمناً شنیدن صدا با شدت بیشتر، چیزی است که علاقه مندان به این حوزه را وارد بازار سیستم های صوتی می کند. به طوری که بنا بر اطلاعات میدانی، برخی حتی تا بیش از 10 میلیون، برای یک خودروی زیر 50 میلیون تومانی خرج می کنند! این یک واقعیت است. در هر حال اگر تصمیم به تعویض سیستم صوتی خودرو گرفتید، باید بدانید که سیستم های صوتی خودروهای معمول را در بازار از شما بین 50 تا 100 هزار تومان می خرند. اگر هم خودروی گران قیمت تر دیگری در اختیار دارید، توصیه فعالان بازار این است که سیستم صوتی آن را نزد خود نگه داشته و نفروشید.در این زمینه همچنین نیک خلق ، فعال بازار صوت و تصویر تاکید می کند که مشتریان حتما قطعات دارای گارانتی خریداری و در صورت خرید اجناس بدون گارانتی ، موارد را از طریق اتحادیه صوت و تصویر پیگیری کنند.

نگاهی به عمده ترین اجزای سیستم صوتی خودرو

بعد از نقطه تصمیم فوق، باید با سیستم صوت خودرو، آشنایی مختصری داشت. در یک نگاه کلی اگر بخواهیم اجزای عمده سیستم صوتی خودرو برای خودروهای محدوده قیمتی معمولی را بیان کنیم، عبارتند از رادیو پخش، بلندگو یا باند یا اسپیکر، آمپلی فایر، ساب ووفرو توییتر. 


رادیو پخش: 

رادیو پخش همان قسمتی از سیستم صوتی است که ما، بخشی از آن را روی داشبورد می بینیم و خود البته شامل انواعی از قبیل رادیو فلش (که فقط فلش و پورت AUX را پشتیبانی می کنند)، رادیو پخش یک طبقه و دو طبقه (دارای مانیتورهای بزرگ تر) و رادیو پخش های Indash (دارای مانیتوری که به صورت آسانسوری جمع می شود) است. از سوی دیگر رادیو پخش های صوتی را می توان در دو نوع پنل ثابت و جداشونده در بازار یافت. از نظر کارکرد نیز می توان به قابلیت پشتیبانی آن ها از ورودی هایی نظیر درگاه USB، Aux، اندروید، iPhone و .. اشاره کرد که امکان استفاده از تجهیزات جانبی نظیر رابط بلوتوث، فلش مموری، خواننده حافظه رم، صفحه نمایشگر و .. را فراهم می کنند. علاوه بر این ها، توان صدای خروجی، تفاوت های صفحه نمایش و برخی امکانات نرم افزاری از جمله امکاناتی است که تمایز رادیو پخش ها را رقم می زند. هم اکنون، قیمت یک رادیو پخش معمولی در بازار از حدود 50هزار تومان و پخش هایی که قابل اتصال به آمپلی فایر باشند از 140 هزار تومان به بالاست. 


بلندگو: 

بلندگوها خود از نظر شکل به باندهای گرد و یا بیضی (که صدای مناسب تری نسبت به باندهای گرد ایجاد می کنند) تقسیم بندی می شود. از منظری دیگر باندها به دو گروه باندهای قابل اتصال به آمپ (اصطلاح مرسوم در بازار که به جای آمپلی فایر استفاده می شود) و بدون این قابلیت در بازار وجود دارند. مشخصه دیگر باندها توان خروجی آن هاست که در بازار (به عبارت ساده) به دو صورت تجاری (PMPO) و واقعی (RMS) شناخته می شود. هم اکنون این قطعات بسته به ویژگی های یادشده از حدود 15 هزار تومان به بالا در بازار قیمت دارند. 


آمپلی فایر: 

آمپلی فایر با تقویت صدا و بهبود کیفیت آن، در حقیقت نقطه شروع یک سیستم صوتی به معنای خاصی است توقع داریم خصلت های ویژه تری نسبت به سیستم های صوتی معمول در خودروها داشته باشد. این قطعه به دلیل این که یک قطعه واسط محسوب شده و در نقاطی از خودرو مثل صندوق عقب کارگذاشته می شود، قابل رویت مستقیم نیست. از ویژگی های بارز آمپلی فایر ها می توان به توان و نیز تعداد کانال های خروجی اشاره کرد. هم اکنون، برای سیستم های صوتی معمول در بازار، عمدتاً از آمپلی فایر های دو و چهارکانال استفاده می شود. نوع دو کانال برای ساپورت کردن از یک جفت باند آمپ خور و نوع چهار کانال برای ساپورت کردن از یک جفت باند و یک ساب ووفر به کار می رود. قیمت این قطعات در بازار، بسته به تعداد خروجی (کانال)، برای برندهای معروف، از 200 هزار تومان به بالا و برای برندهای دیگر از 100 هزار تومان به بالاست. 


ساب ووفر: 

قطعه ای است که برای پخش صدای بم به کار می رود. (همان صدای طبل مانندی که از برخی ماشین ها شنیده می شود). این قطعه برای نصب کردن نیاز به آمپلی فایر دارد. بدین منظور نیاز به یک آمپلی فایر با حداقل خروجی چهار کانال است. این بلندگوها معمولا بزرگ هستند و بین 20 تا 60 سانتی‌متر قطر دارند. قیمت ساب ووفرها در بازار، از 70 هزار تومان شروع می شود و مدل های با کیفیت تر آن نیز قیمتی در حدود 400 هزار تومان به بالا دارند. 


توییتر: 

قطعه ای است که برای پخش صداهای ریز به کار می رود و از آن ها موسیقی پخش نمی شود. اضافه کردن این قطعه در سیستم صوتی زیاد ضروری نیست چون باندها معمولاً خود دارای توییتر هستند. قیمت این قطعه در بازار از پنج هزار تومان شروع می شود و تا بیش از 100 هزار تومان هم وجود دارد. 


در سیستم های صوتی معمول و در کنار قطعات فوق، گاه از قطعه ای به نام میدرنج یا میدبیس نیز استفاده می شود که هر یک بخشی از کار یک بلندگوی حرفه ای را انجام می دهند. هر بلندگوی حرفه ای دارای قابلیت پخش سه نوع صداست، صدای زیر (توییتر)، صدای حد وسط (مثل صدای خواننده)، صدا با بیس بالا (صدای ساب ووفر). با این حال میدرنج قابلیت پخش صدای وسط و میدبیس قابلیت پخش صدای بم (چیزی شبیه ساب ووفر) را دارد.

سیستم صوتی با کیفیت قابل قبول

اگر چه بازار لوازم صوت و تصویر تنوع کالایی و قیمتی بسیار زیادی دارد، اما باید توجه داشت که هنگام خرید یک پک سیستم صوتی برای خودرو، با گرفتن مشورت از یک فروشنده یا نصاب خبره، از هماهنگ بودن قطعاتی که می خواهید بخرید، مطمئن شوید. ما در این قسمت سری به بازار زده ایم تا چهار پک سیستم صوتی خودرو با کیفیت قابل قبول را در چهار قیمت زیر یک میلیون تومان معرفی کنیم. به گفته فعالان بازار، هم اینک عمده برندهای با کیفیت در رده های معمولی را برندهای پایونیر، جی وی سی و سونی تشکیل می دهند. از برندهای با کیفیت بالاتر می توان به کنوود و جی بی ال اشاره کرد. در این زمینه دو پیشنهاد اول دخل و خرج، مربوط به پک های پایونیر و سونی است که برند محسوب می شوند.



منبع

هزینه ارتقای سیستم صوتی خودرو چقدر می باشد؟

خیلی از ما هنگام رانندگی برنامه های خاص رادیو و یا قطعات صوتی مورد علاقه خود را گوش می کنیم. در این مواقع، یک سیستم صوتی با کیفیت، لذت سمعی ما را هنگام رانندگی دو چندان می کند. به ویژه اگر در جاده و در حال مسافرت باشیم.

  هزینه ارتقای سیستم صوتی خودرو چقدر می باشد؟ 


بدیهی است استفاده از این سیستم های صوتی پرقدرت در معابر عمومی و داخل شهر باید با صدای کم و رعایت شرایط باشد.به هر حال برخی ها به سیستم صوتی پیش فرض خودرو قانع نبوده و آن را تغییر می دهند. اگر شما هم از آن دسته افراد هستید، پیشنهاد می کنیم تا گزارش امروز دخل و خرج را از بازار لوازم صوتی خودرو مطالعه کنید. 


در سال های اخیر، تجهیزات جانبی زیادی در حوزه صوت و تصویر خودرو تولید شده اند. بااین حال، اگر صرفاً ارتقای سیستم صوت خودرو به میزان قابل قبول را در نظر بگیریم، این کار مستلزم حداقل تغییر و یا اضافه کردن اجزایی هم چون رادیو پخش، بلندگو، ساب ووفر، آمپلی فایر و... است و برای خرید چنین سیستمی با کیفیت قابل قبول، باید حداقل حدود 500 هزار تومان هزینه کنید. البته برای بستن یک سیستم خوب، حتماً باید از یک فروشنده و یا نصاب معتبر هم مشورت بگیرید. چرا که اجزای سیستم صوت باید با هم همخوانی داشته باشند. 


به همین منظور، دخل و خرج امروز چهار پک مناسب و با کیفیت در چهار محدوده قیمتی مناسب را هم پیشنهاد کرده است. در این گزارش سعی بر بیان ساده مطالب بوده و حتی الامکان اصطلاحات تخصصی به کار گرفته نشده است.

چرا سیستم صوتی خودرو را عوض کنیم؟

نقطه شروع رفتن به سوی ارتقای سیستم صوت، پاسخ به این سوال است. ارتقای سیستم صوتی خودرو تا حد زیادی شبیه بازار سواری های کلاسیک می ماند. مثل معروفی در این زمینه هست که می گوید خرید و فروش و سواری این ماشین ها، پول نمی خواهد، عشق می خواهد. در زمینه سیستم های صوتی هم موضوع مشابه است. علاقه به کیفیت هر چه بیشتر صدا، شنیدن جزئیات صدای تفکیک شده به ویژه در هنگام گوش دادن به یک موزیک و ضمناً شنیدن صدا با شدت بیشتر، چیزی است که علاقه مندان به این حوزه را وارد بازار سیستم های صوتی می کند. به طوری که بنا بر اطلاعات میدانی، برخی حتی تا بیش از 10 میلیون، برای یک خودروی زیر 50 میلیون تومانی خرج می کنند! این یک واقعیت است. در هر حال اگر تصمیم به تعویض سیستم صوتی خودرو گرفتید، باید بدانید که سیستم های صوتی خودروهای معمول را در بازار از شما بین 50 تا 100 هزار تومان می خرند. اگر هم خودروی گران قیمت تر دیگری در اختیار دارید، توصیه فعالان بازار این است که سیستم صوتی آن را نزد خود نگه داشته و نفروشید.در این زمینه همچنین نیک خلق ، فعال بازار صوت و تصویر تاکید می کند که مشتریان حتما قطعات دارای گارانتی خریداری و در صورت خرید اجناس بدون گارانتی ، موارد را از طریق اتحادیه صوت و تصویر پیگیری کنند.

نگاهی به عمده ترین اجزای سیستم صوتی خودرو

بعد از نقطه تصمیم فوق، باید با سیستم صوت خودرو، آشنایی مختصری داشت. در یک نگاه کلی اگر بخواهیم اجزای عمده سیستم صوتی خودرو برای خودروهای محدوده قیمتی معمولی را بیان کنیم، عبارتند از رادیو پخش، بلندگو یا باند یا اسپیکر، آمپلی فایر، ساب ووفرو توییتر. 


رادیو پخش: 

رادیو پخش همان قسمتی از سیستم صوتی است که ما، بخشی از آن را روی داشبورد می بینیم و خود البته شامل انواعی از قبیل رادیو فلش (که فقط فلش و پورت AUX را پشتیبانی می کنند)، رادیو پخش یک طبقه و دو طبقه (دارای مانیتورهای بزرگ تر) و رادیو پخش های Indash (دارای مانیتوری که به صورت آسانسوری جمع می شود) است. از سوی دیگر رادیو پخش های صوتی را می توان در دو نوع پنل ثابت و جداشونده در بازار یافت. از نظر کارکرد نیز می توان به قابلیت پشتیبانی آن ها از ورودی هایی نظیر درگاه USB، Aux، اندروید، iPhone و .. اشاره کرد که امکان استفاده از تجهیزات جانبی نظیر رابط بلوتوث، فلش مموری، خواننده حافظه رم، صفحه نمایشگر و .. را فراهم می کنند. علاوه بر این ها، توان صدای خروجی، تفاوت های صفحه نمایش و برخی امکانات نرم افزاری از جمله امکاناتی است که تمایز رادیو پخش ها را رقم می زند. هم اکنون، قیمت یک رادیو پخش معمولی در بازار از حدود 50هزار تومان و پخش هایی که قابل اتصال به آمپلی فایر باشند از 140 هزار تومان به بالاست. 


بلندگو: 

بلندگوها خود از نظر شکل به باندهای گرد و یا بیضی (که صدای مناسب تری نسبت به باندهای گرد ایجاد می کنند) تقسیم بندی می شود. از منظری دیگر باندها به دو گروه باندهای قابل اتصال به آمپ (اصطلاح مرسوم در بازار که به جای آمپلی فایر استفاده می شود) و بدون این قابلیت در بازار وجود دارند. مشخصه دیگر باندها توان خروجی آن هاست که در بازار (به عبارت ساده) به دو صورت تجاری (PMPO) و واقعی (RMS) شناخته می شود. هم اکنون این قطعات بسته به ویژگی های یادشده از حدود 15 هزار تومان به بالا در بازار قیمت دارند. 


آمپلی فایر: 

آمپلی فایر با تقویت صدا و بهبود کیفیت آن، در حقیقت نقطه شروع یک سیستم صوتی به معنای خاصی است توقع داریم خصلت های ویژه تری نسبت به سیستم های صوتی معمول در خودروها داشته باشد. این قطعه به دلیل این که یک قطعه واسط محسوب شده و در نقاطی از خودرو مثل صندوق عقب کارگذاشته می شود، قابل رویت مستقیم نیست. از ویژگی های بارز آمپلی فایر ها می توان به توان و نیز تعداد کانال های خروجی اشاره کرد. هم اکنون، برای سیستم های صوتی معمول در بازار، عمدتاً از آمپلی فایر های دو و چهارکانال استفاده می شود. نوع دو کانال برای ساپورت کردن از یک جفت باند آمپ خور و نوع چهار کانال برای ساپورت کردن از یک جفت باند و یک ساب ووفر به کار می رود. قیمت این قطعات در بازار، بسته به تعداد خروجی (کانال)، برای برندهای معروف، از 200 هزار تومان به بالا و برای برندهای دیگر از 100 هزار تومان به بالاست. 


ساب ووفر: 

قطعه ای است که برای پخش صدای بم به کار می رود. (همان صدای طبل مانندی که از برخی ماشین ها شنیده می شود). این قطعه برای نصب کردن نیاز به آمپلی فایر دارد. بدین منظور نیاز به یک آمپلی فایر با حداقل خروجی چهار کانال است. این بلندگوها معمولا بزرگ هستند و بین 20 تا 60 سانتی‌متر قطر دارند. قیمت ساب ووفرها در بازار، از 70 هزار تومان شروع می شود و مدل های با کیفیت تر آن نیز قیمتی در حدود 400 هزار تومان به بالا دارند. 


توییتر: 

قطعه ای است که برای پخش صداهای ریز به کار می رود و از آن ها موسیقی پخش نمی شود. اضافه کردن این قطعه در سیستم صوتی زیاد ضروری نیست چون باندها معمولاً خود دارای توییتر هستند. قیمت این قطعه در بازار از پنج هزار تومان شروع می شود و تا بیش از 100 هزار تومان هم وجود دارد. 


در سیستم های صوتی معمول و در کنار قطعات فوق، گاه از قطعه ای به نام میدرنج یا میدبیس نیز استفاده می شود که هر یک بخشی از کار یک بلندگوی حرفه ای را انجام می دهند. هر بلندگوی حرفه ای دارای قابلیت پخش سه نوع صداست، صدای زیر (توییتر)، صدای حد وسط (مثل صدای خواننده)، صدا با بیس بالا (صدای ساب ووفر). با این حال میدرنج قابلیت پخش صدای وسط و میدبیس قابلیت پخش صدای بم (چیزی شبیه ساب ووفر) را دارد.

سیستم صوتی با کیفیت قابل قبول

اگر چه بازار لوازم صوت و تصویر تنوع کالایی و قیمتی بسیار زیادی دارد، اما باید توجه داشت که هنگام خرید یک پک سیستم صوتی برای خودرو، با گرفتن مشورت از یک فروشنده یا نصاب خبره، از هماهنگ بودن قطعاتی که می خواهید بخرید، مطمئن شوید. ما در این قسمت سری به بازار زده ایم تا چهار پک سیستم صوتی خودرو با کیفیت قابل قبول را در چهار قیمت زیر یک میلیون تومان معرفی کنیم. به گفته فعالان بازار، هم اینک عمده برندهای با کیفیت در رده های معمولی را برندهای پایونیر، جی وی سی و سونی تشکیل می دهند. از برندهای با کیفیت بالاتر می توان به کنوود و جی بی ال اشاره کرد. در این زمینه دو پیشنهاد اول دخل و خرج، مربوط به پک های پایونیر و سونی است که برند محسوب می شوند.



منبع

افزایش قیمت‌ خودروهای لوکس؛ شایعه یا واقعیت؟!

طی یک هفته اخیر قیمت خودروهای وارداتی به‌خصوص مدل‌های لوکس به صورت کلامی در حال افزایش است اما دادوستد با این قیمت‌ها کمتر انجام می‌شود.

 

منبع  ادامه مطلب ...